Friday 27 July 2012

Zulfahmi Impikan Podium Moto3 Musim Ini


CitCat session dengan fans dan media

Penunggang Moto3 Malaysia, Zulfahmi Khairuddin berjanji akan membuat yang terbaik untuk mendapatkan tempat di atas podium dalam persaingan kejuaraan yang hanya berbaki 8 pusingan lagi, dan salah satunya ialah Malaysian Motorcycle Grand Prix di Sepang International Circuit (SIC) pertengahan Oktober tahun ini.

Zulfahmi bersama ibubapa, penaja dan penganjur
Bermula dari program GP Wildcard, satu inisiatif dari SIC, Zulfahmi berjaya menyinar dan menunjukkan potensi yang mengagumkan. Prestasi yang konsisten dalam kejohanan Moto3 bersama jentera baru KTM telah menyerlahkan bakat anak Malaysia ini. Zulfahmi merupakan individu kedua yang bertanding dalam World Championship selepas mentornya, Shahrol Yuzy Ahmad Zaini pada 1996. Pada musim ini, beliau berjaya mengumpulkan 66 mata dan berada pada ranking ke-6 dalam kategori Moto3 setakat ini.

Zulfahmi dan fans Facebook yang sangat bertuah
“Podium adalah sasaran utama saya, dan saya mempunyai 8 pusingan lagi untuk mencapainya. Saya yakin satu hari nanti saya akan mengibarkan Jalur Gemilang di atas podium,” jelas Zulfahmi semasa ‘Majlis Iftar bersama Penunggang Moto3 – Zulfahmi Khairuddin’ yang berlangsung di Grand Dorsett Subang Hotel pada 24 July lalu. Turut hadir pada majlis tersebut, keluarga Zulfahmi, para penaja, dan peminat-peminat bertuah yang terpilih melalui pertandingan di Facebook. 

0 comments:

Post a Comment

Categories