Friday 27 July 2012

THE NEW HONDA FUTURE 125cc



HONDA FUTURE 125cc

Boon Siew Honda Sdn Bhd telah melancarkan model terbarunya, Honda Future, jentera cruiser jarak jauh pertama di pasaran Malaysia baru-baru ini. Pelancaran model telah disempurnakan oleh En. Satoshi Okada, Pengarah Urusan  dan Ketua Pegawai Eksekutif Boon Siew Honda Sdn Bhd di Palace of Golden Horses, Bandar Sunway, Selangor. Saban tahun, pasaran motosikal di Malaysia semakin meluas. Model terbaru Honda ini menggabungkan ciri-ciri yang diperlukan dalam pasaran di Malaysia. Ciri-ciri gabungan tersebut ialah kecekapan bahan api dan mesra alam, estetika, lebih praktikal, penunggangan yang lebih selamat dan memberikan keselesaan di dalam satu pakej, di mana ia sesuai  untuk semua peringkat umur dan keadaan jalan raya. Oleh yang demikian, Honda Future mampu merapatkan jurang antara pengguna-pengguna sedia ada dan pengguna-pengguna generasi baru.

Honda Future turut menawarkan ruangan di bawah tempat duduk yang lebih besar bagi memudahkan pengguna untuk menyimpan barangan peribadi dan topi keledar muka penuh. Selain itu, Honda Future berdemensikan muatan minyak 5.6 liter yang digabungkan dengan enjin empat lejang generasi baru 125cc OHC 4 kitaran baru akan menjanjikan penjimatan minyak sehingga 7.6% di samping kuasa pecutan yang mantap dan berkuasa pada setiap rpm. Tangki muatan minyak lebih besar ini membolehkan jarak perjalanan lebih jauh sehingga 338 km iaitu 100km lebih jauh berbanding dengan Wave 125 X Ultimo tanpa pengisian semula minyak. Selain itu, Honda Future menawarkan konsep motosikal mesra alam. Penggunaan bahan api yang lebih efisien dan dinamik adalah menjadi ramuan utama kepada teknologi baru pada model Honda Future ini. Model ini diberi sentuhan reka bentuk yang menarik dan moden untuk disesuaikan mengikut pelbagai saiz pengguna. Selaras dengan fungsi sebagai cruiser jarak jauh, Honda Future dibina dengan tempat duduk lebih lebar dan ergonomic bagi penunggangan yang lebih selesa sepanjang masa. Reka bentuk bahagian depan berkonsepkan tiada penggunaan skru bagi mengurangkan bunyi getaran dari penutup depan. Model ini sangat mementingkan keselamatan penunggangnya di mana ia menawarkan penggunaan lampu belakang LED Berpadu. Ini dapat memastikan pencahayaan yang lebih galak pada sebarang keadaan cuaca. Reka bentuk meter yang lebih canggih dan padanan lampu signal bergaya menjadi penampilan unik pada model ini.
Spesifikasi Honda Future 125cc
Harga jual cadangan bagi model Honda Future adalah sekitar RM5578 sehingga RM5998. Honda Future menawarkan 3 varian pilihan yang menarik kepada bakal pembeli iaitu:
a) Varian 1        - dilengkapi penghidup enjin elektrik, roda jejari dan brek cakera depan
b) Varian 2        - dilengkapi dengan roda sporti, penghidup enjin elektrik dan brek cakera depan
c) Varian 3        - menggabungkan penghidup enjin elektrik, roda sporti dan brek cakera depan dan belakang
Ketiga-tiga varian ini didatangkan dengan tiga pilihan warna iaitu Jingga Merjan Metalik, Hitam Mutiara Magelanik dan Merah Euforia Metalik.


Varian 1
Varian 2
Varian 3

0 comments:

Post a Comment

Categories